Sprawna komunikacja w czasie kryzysu – jak się do tego zabrać?

W czasach kryzysu wiele firm zostało zmuszonych do zmian zasad działania. Część została całkowicie zamknięta, część zdecydowała się na pracę zdalną, a reszta musiała zmienić kierunek i sposób pracy, by utrzymać się na rynku. Dotknęło to niemal wszystkich, a wiele naturalnych procesów w firmie jest teraz znacznie trudniejsza do zrealizowania. Jak poradzić sobie z komunikacją podcza kryzysu? O tym w dzisiejszym artykule.

Co zmieniło się w komunikacji?

Na przestrzeni ostatnich tygodni wiele firm stanęło przed trudnym zadaniem. Właściciele musieli i muszą mierzyć się z nowymi problemami, jakim jest chociażby komunikacja wewnątrz i na zewnątrz firmy. Praca zdalna zmusiła do organizowania spotkań online oraz do nadzorowania i organizacji przez internet. Na szczęście są stworzone ku temu specjalne narzędzia, które umożliwiają i ułatwiają utrzymanie ciągłości w firmie. Jednak nie wszyscy mogą sobie na to pozwolić. Problem rodzi się w sytuacjach, gdzie kontakt z klientem był kluczowym działaniem, ponieważ teraz jest on mocno ograniczony.

Jak utrzymać kontakt z klientami detalicznymi?  

Kontakt z klientami jest szczególnie ważny w bezpośredniej sprzedaży stacjonarnej i przez internet. W tych miejscach klienci z reguły mają bardzo dużo pytań, których jest jeszcze więcej, jeśli biznes jest skalowalny i produkty są sprzedawane na całą Polskę. Utrzymanie relacji podczas kryzysu jest szczególnie ważne i może mieć kluczową rolę w sytuacji być czy nie być. Niestety, ale wprowadzone restrykcje powodują upadek wielu biznesów, nawet tych które jeszcze niedawno bardzo dobrze prosperowały. Czas więc zadbać o to, by klienci wybrali Twoją markę, dzięki temu po przyjściu lepszych czasów będziesz na prowadzeniu.

Boty na Facebooku

Kontakt z klientami będzie znacznie prostszy, kiedy zdecydujesz się na bota na Facebooku. Za jego pomocą będziesz mógł w sposób automatyczny odpowiadać na pytania zadawane przez klientów na Twoim fanpage. Im więcej czasu poświęcisz na początku tym boty na Facebooku będą bardziej inteligentne i trafniej będą odpowiadały na pytania użytkowników. Dzięki temu utrzymasz ciągłość w komunikacji nawet wtedy, gdy sam będziesz miał inne ważne zadania związane z utrzymaniem biznesu. Jest to również dobry sposób na optymalizację kosztów, ponieważ bot w jednym czasie potrafi odpowiadać nieskończonej liczbie osób. Dzięki temu nie tylko Ty, ale również Twoi pracownicy będą mogli zająć się czymś mniej powtarzalnym i przekładającym się na wzrost sprzedaży. 

Boty wewnątrz firmy

Komunikacja przez bota jest możliwa również wewnątrz dużej firmy. Najwięksi gracze na rynku już od dłuższego czasu inwestują w bota, by usprawnić pracę pracownikom. Dzięki temu pytania kadrowe i inne powtarzalne dotyczące sytuacji konkretnej osoby, mogą być rozwiązywane bez udziału osób z administracji. Jest to szczególnie pomocne w sytuacji wprowadzania tak wielu zmian, które generują tak wiele niewiadomych. Wystarczy odpowiednio skonfigurować pytania i odpowiedzi, określić zmienne i wprowadzić identyfikatory pracownikom, a dzięki temu bot rozwiąże ich konkretne problemy. 

Jest to dobre rozwiązanie wspierające działania marketingowe i obniżające koszty firmy, dlatego warto rozważyć jego wprowadzenie.

Dodaj komentarz