Odnowienie działań marketingowych po dłuższej przerwie. Jak zacząć?

Należysz do grupy przedsiębiorców, którzy przez ostatnie kilka miesięcy byli zmuszeni do zatrzymania działań marketingowych, bo albo nie było możliwości prowadzenia biznesu, albo zainteresowanie klientów spadło do zera, przez postępującą pandemię? Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jak wejść z powrotem do gry i nie wydać niepotrzebnie pieniędzy.

Ogranicz wprowadzenie nowych produktów

Jeśli masz sklep internetowy, nie zaczynaj działań od wprowadzania nowych produktów. Jest to spora inwestycja, która wymaga przede wszystkim zatowarowania, jak i podjęcia szeregu nowych działań związanych z marketingiem i sprzedażą. Po dłuższej przerwie lepiej skupić moce przerobowe na wzmocnieniu marki, budując silną więź z klientami oraz sprzedając produkty będące już w magazynach.

Wróć do gry z hukiem

Otwarcie biznesu po przerwie jest w pewnym stopniu nowym startem. Przez ostatnie miesiące, konkurencja mogła się zmienić – jedni zamknęli biznes, inni otworzyli, widząc nowe możliwości. Dlatego warto przeanalizować dotychczasowe działania i jeśli nie przynosiły one wymiernych korzyści, zmienić sposób komunikacji i sprzedaży. Firmy, które nie inwestowały wcześniej w marketing internetowy lub inwestowały, ale nie było to kluczowe działanie mające na celu przyniesienie nowych klientów, powinny zmienić swoje podejście. Szczególnie, że jest możliwość wystąpienia ponownych ograniczeń związanych z prowadzeniem firmy. Wracając na rynek i otwierając biznes na nowo, warto postawić na solidny marketing, będący podstawą dalszych działań. 

Budowanie relacji przez media społecznościowe

Budowanie relacji jest działaniem długoterminowym i w dłuższym okresie czasu z pewnością przełoży się na satysfakcjonujące wyniki. Dobrym wsparciem jest bot na messengerze, który może pełnić rolę konsultanta, ale nie tylko. Jeśli Twoi klienci mają sporo pytań w procesie zakupowym, to jest to idealne rozwiązanie, rozsiewające wszelkie wątpliwości. Dodatkowo jest to dobry kanał komunikacji, wykorzystywany do budowania zaangażowania potencjalnych klientów. Za jego pomocą można zorganizować różnego rodzaju zabawy oraz konkursy. Jeśli więc Twoja grupa docelowa, to osoby lubiące spędzać czas w social mediach, warto skupić się na ich ciekawym prowadzeniu oraz urozmaicić o nowe kanały komunikacji, jak bot na messengerze. 

Wyprzedź konkurencję

Moment, kiedy większość konkurencji zatrzymała swoje działania jest najlepszym, aby zwiększyć sprzedaż i wyjść na prowadzenie. Odpowiednie działania marketingowe mogą przyczynić się do poprawy wyników i utrzymania ich na wysokim poziomie. Dlatego też zacznij zmiany od dokładnej analizy całego biznesu. Przyjrzyj się na nowo stronie internetowej, przejdź proces zakupowy, przeanalizuj komunikację firmy, obsługę klienta i oceń obszary do poprawy. Wprowadź przemyślane zmiany i pokaż się w nowej odsłonie, dbając jednocześnie o wiernych klientów, którzy byli z Tobą wcześniej. Zaproponuj ciekawą promocję lub wymyśl angażującą zabawę z nagrodami, a wieść o firmie rozniesie się z hukiem. Jeśli dodatkowo wesprzesz ją konkretnymi działaniami marketingowymi, możesz być pewny lepszej sytuacji w firmie, a może nawet spektakularnego sukcesu.

Dodaj komentarz